zaterdag 18 januari 2014

Wharf 2 Wharf Run: 25km Just for Fun!







Na alle hoogtepunten van de afgelopen maanden, kan ik er nog eentje aan toevoegen, de Wharf 2 Wharf run op Waiheke Island. Toen ik een tijdje terug de hardloopagenda van Nieuw Zeeland bekeek, was er nog één run waar ik tijd en locatietechnisch aan mee zou kunnen deelnemen en dat was dus deze run. Ik had goede herinneringen aan Waiheke Island, waar ik de dag voor de marathon mijn eerste strand zag. En wat is er beter na een goede run als een duik in de zee?

Met de marathon van Rotterdam in het vooruitzicht, vond ik de 25km wel een goede afstand. Ik begreep dat het parcours heuvelachtig zou zijn, meer dan de Auckland Marathon, maar als er één moment in mijn leven is waarop ik enigzins getraind ben op de heuvels, dan is het nu. Dus de dag na het volbrengen van the Northern Circuit ging mijn wekker weer om 5.30AM om de ferry te halen (ook goede herinneringen hieraan!) die mij naar Waiheke Island bracht.

Omdat dit (voorlopig) mijn laatste run in Nieuw Zeeland is, met superb views én stralend mooi weer, had ik maar één doel vandaag: genieten! Dus dat heb ik gedaan: van het heuvelachtige parcours, van de uitzichten op de zee, de havens en de wijngaarden. En ook van het inhalen van andere renners, het voelen branden van je kuiten na de tigste heuvel, en zelfs het enigzins afzien bij de laatste klim, want een beetje afzien hoort er wel bij vind ik. Ik probeerde zelfs te oefenen met running selfies tijdens het rennnen, maar dat bleek nog wel wat lastig, de look out foto's zijn iets beter gelukt (hoop ik). En volgens mij mag ik met 2h23 en nog wat seconden niet klagen over mijn eindtijd. Na de race heb ik een frisse duik in de zee genomen en nog lekker gechilld op de stranden van Waiheke Island. 

Na een geniale tramp als afsluiting van de tramps, ook een geniale run als afsluiting van mijn runs in NZ. Op naar Fiji! (Nu echt!)

1 opmerking: