woensdag 29 januari 2014

Time To Go Home











Nog een laatste blogje voordat ik iedereen in real life mijn avonturen kan vertellen, gewoon omdat ik het niet kan laten! De laatste dag Fiji: privé yogales, regen en storm, een schoolvisit die compleet anders als verwacht afloopt als de motor van onze boot het op de terugweg begeeft en we over een ruige zee met slakkentempo terugvaren (inclusief één hysterisch persoon en nee, ik was het niet), een massage, nog steeds regen en storm, de betaalautomaat die eruit ligt, de boot die 1,5 uur delay heeft door de storm, mijn backpack die achterblijft wanneer ik op de boot terug wordt gezet (gelukkig ben ik zelf zo oplettend dat hij meteen voor me wordt opgehaald). Kortom, allemaal tekenen dat het tijd is om naar huis te gaan.

Mijn laatste dagen Fiji waren heerlijk! Ik ben heel blij dat ik de reis op deze manier heb kunnen afsluiten. Niet dat ik heb kunnen uitrusten, iedere dag stonden er veel activiteiten op mijn programma. Vorige keer schreef ik dat ik bezig was mij PADI open water certificate te halen en ik ben met vlag en wimpel geslaagd! Duiken is echt heel leuk, totaal een andere dimensie dan snorkelen (wat ook super cool is) en totaal niet eng. Na mijn lijst met trampvakantiebestemmingen moet ik nu dus ook een lijst met duikvakantiebestemmingen maken want deze skills wil ik zeker ook getraind houden! Helaas heb ik geen één zeeschildpad gespot, maar dat is misschien de enige illusie die ik op voorhand van Fiji had.

Vanmorgen hebben we een boardingschool bezocht, erg leuk (behalve de terugreis dus) en alle kindjes wilden steeds op de foto én zelf foto's maken. Eerder in de week hebben we het nabije dorpje, dat op 10 minuten wandelen door de bush van het resort vandaan ligt, bezocht. Beiden trips maakten toch best wel indruk op me en deden me weer aan Afrika denken. Het contrast met het dorpje en het resort kan niet groter zijn! Hierdoor realiseer ik me maar weer al te goed hoe BEVOORRECHT wij zijn in Nederland, waar we als we ziek zijn naar het ziekenhuis kunnen gaan, een fatsoenlijk dak boven ons hoofd hebben, kunnen studeren als we willen en geld kunnen sparen om te REIZEN! As we speak, ligt er in de watertaxi een kindje met een infuusje op de grond! Maar ik heb mijn tijd in het resort toch vooral luxeus en decadent doorgebracht (ik ben niet bang voor een reverse culture shock!).

Ik heb door het reizen zo veel nieuwe dingen ontdekt en beleefd. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van alles te genieten, onbezorgd te zijn, te leven in het hier en nu én inspiratie op te doen. Nu is de taak om thuis alle indrukken te verwerken. Ik ga uitzoeken welke nieuwe ideeën en plannen die tijdens het reizen zij ontstaan, ik echt wil gaan uitvoeren. Een aantal dingen ben ik wel vrij zeker van, zoals de marathon van Rotterdam rennen én deze blog in leven houden. Gewoon, omdat ik het leuk vind im te schrijven!

Hoe is het weer in Nederland? Is de winter inmiddels aangebroken? Vrijdag ben ik alweer thuis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten