zondag 19 januari 2014

Bye Bye New Zealand, Hello Fiji!











De cirkel is rond, letterlijk. Van Auckland helemaal naar het noordelijkste puntje van NZ tot en met zuiderlijker dan zuid Stewart Island en weer terug naar Auckland. Seen it all, done it all. Tenminste, alle toeristische highlights die op mijn to do lijst stonden, die kan ik afvinken. De lijst met tramps die ik nog wil doen, wordt alleen maar langer! En na de laatse tramp (Northern Circuit) kan ik er op zijn minst weer drie aan toevoegen, allemaal aanraders van andere trampers. De coolste tracks vind ik die in Alpine gebied, vanwege de vaak spectaculaire views en uitdagende klims. Helaas moet ik deze nieuwe hobby in Nederland alweer opgeven, maar ik heb al wel coole tracks in Zwitserland, Schotland en Ierland opgezocht, iets dichter bij huis en wellicht mijn volgende vakantiebestemming.

Ik heb super veel hoogtepunten beleefd in Nieuw Zeeland. Als ik een top drie wil maken, lukt me dit niet. Een top tien evenmin, maar poging tot het benoemen van de meest indrukwekkende highlights (op chronologische volgorde dan maar): Auckland Marathon, Lake Waikaremoana Track, Queen Charlotte Track, Kepler Track, Dolphin swimming, Northern Circuit. Alhoewel ik het zuider eiland duizend keer mooier vind dan het noordereiland, heb ik drie van de zes bovengenoemde items op het noordereiland beleefd. Goed verdeeld dus! En vier van de zes items zijn tramps, dit benadrukt nog eens hoe geweldig ik dit vind. En ik wil nogmaals benoemen dat mijn reis mede zo geslaagd is door de gastvrijheid en gezelligheid van Fieke&Bert en Miranda&Ad. Thanks guys, you're the best! En natuurlijk door alle andere mensen die ik deze reis heb ontmoet. Vooral aan alle kiwi's (en als er één vooroordeel waar is, dan is het vriendelijkheid van Nieuw Zeelanders!) heb ik goede herinneringen.

Maar nu eerst Fiji time! Zon, zee, strand, zeeschildpadden en REGEN! Ja, ik ga het regenseizoen tegemoet. Maar we zullen zien wat het weer op mijn gemoedstoestand en activiteiten gaat doen. Wellicht volgt er nog een blogje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten