donderdag 23 januari 2014

This is Fiji Too











Ja, dit is ook Fiji: PARADISE! Ik noem: stralende zon, helder blauwe zee, witte stranden en een luxeus resort! De ideale plek om een drukke reis, relaxed af te sluiten. Mocht je bang dat ik mij hier verveel? absoluut niet! Mocht je na vorige blog bang zijn dat ik heimwee heb? No worries! Alles loopt zoals gedacht, op dit moment wil ik absoluut nog niet naar huis!

Onder andere yoga, snorkelen, duiklessen en catchphrasen zijn mijn dagelijkse activiteiten. Er is een gemoedelijke en gezellige sfeer op het resort. Overdag doet iedereen zijn of haar eigen ding, met het avondeten zit iedereen aan lange tafels met elkaar zodat er optimaal gesocialized kan worden en na het avondeten zijn er vaak activiteiten en anders spelen we een potje catchphrase (aka het grote slabakkenspel/in de pan). En nieuwkomers worden verwelkomd met een glaasje Kava (traditioneel drankje van Fiji, smaakt een beetje muddy en zou een 'narcotiserend' effect moeten hebben maar daar heb ik niets van gemerkt!).

Naast bovenstaande activiteiten heb ik een hikingtrip naar de top (600m geschat) van het eiland succesvol afgelegd. Het viel natuurlijk in de lijn der verwachting dat ik de top zou halen, mag ook wel naar drie maanden bijna fulltime hiken. Maar naast mij, waren er slechts vier van de dertien die de top hebben gehaald. De hike was totaal anders dan de hikes in. NZ: warm, slipperig en een 'on the edge' klim over een rots naar de top met een gids die continue "no pressure!" roept. Maar het effect: superb vieuws (iets minder impressief dan alpine naar mijn mening) over het eilanden andere eilanden in de Pacifische oceaan.

Na een proefles duiken in de Turtle Canyon (helaas geen schildpad gezien daar), heb ik besloten mijn PADI open water certificaat te halen. Op dit moment houdt het nog vooral veel studeren in, maar instructies in het zwembad en duiken in de oceaan volgen. Naast duiken is snorkelen één van mijn favoriete bezigheden hier: prachtig koraal en coole vissen, er gaat een hele nieuwe (onderwater)wereld voor mij open! Iedere dag ga ik zo'n twee a drie keer het water in om te snorkelen en neem ik mijn camera mee. Mijn favorieten zijn de nemovis en de kameleonvis. De zoektocht naar een zeeschildpad heeft tot nu toe nog niets opgeleverd maar ik probeer het gewoon steeds opnieuw. 

Ik probeer nog even zoveel mogelijk te genieten want over een week ben ik al weer in Nederland: omschakelen naar de winter, mijn familie (plus 1) en vriendinnen weer zien, mijn bul ontvangen, trainen voor de marathon en beginnen met mijn eerste ECHTE baan... stiekem wel een heel klein beetje zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten