vrijdag 22 november 2013

Rotorua: Smelly Business










Nu ik weer in de bus zit, heb ik eindelijk tijd om weer wat te schrijven. De afgelopen weken had ik een auto te leen, wat super relaxed was en me veel vrijheid gaf en waar ik optimaal van wilde profiteren, dus prioriteit lag bij cruisen en genieten, en niet bij bloggen. Maar nu de auto weer teruggebracht is bij fam. van den Boogaard en ik maximaal gebruik heb gemaakt van de gastvrijheid van deze super aardige en coole mensen, waarvoor duizend maal dank! (ik kan het niet vaak genoeg zeggen, Fieke and Bert you are the best!!), reis ik weer verder met de bus. Het heeft ook zijn charmes vind ik. 

Fourth stop: Rotorua
Na Coromandel ben ik doorgereden naar Rotorua, plaatsje beroemd om zijn vulkanische activiteit (mudpools, hot springs, geysers) en de unieke zwavelbronnen maakt dat het in Roturoa altijd naar rotte eieren ruikt. Ik zeg ruikt, want na en tijdje went de geur en stinkt het niet meer. Ik dacht dat om eerlijk te zijn dat dit misschien een broodje aap verhaal zou zijn maar niets is minder waar! Er is hier veel te doen, ik heb verschillende trailrunningtracks gedaan in de Redwood forests (waardoor ik gratis uitzicht had op het duurste Thermische park), ik heb getrampt bij de blue en green lakes, ik ben naar Wai O Tapu Thermal wonderland geweest met als coolste item de champagnepool (eerste foto), ik heb gechilled in hot and cold water river en ik heb twee mensen leren kennen waarmee ik mijn eerste great walk heb afgelegd. En nu ben ik voor de derde keer op weg naar Rotorua. Waarom? Dat vertel ik je later!

Liefs Carlijn


1 opmerking: