donderdag 14 november 2013

Paihia, Hamilton, Raglan, Coromandel

"Oh darling, let us be adventurous!"


Cape Reinga


Sandsurfing


90 miles beach


Sailing Trip



Running/Countryliving Hamilton





Raglan



Eindelijk tijd voor wat reisavonturen, uiteindelijk was de voornaamste reden om naar Nieuw Zeeland te komen om te reizen en tot nu toe hebben mijn blogs alleen nog maar in het teken van rennen gestaan. Hier gaan we dan! 

First stop: Paihia
In het noorden van Nieuw Zeeland heerst een wat meer subtropisch klimaat en de Bay of Islands is een gebied met een aantal paradijsachtige (onbewoonde) eilandjes waar je vanuit de kustplaatsen makkelijk heen kan varen en waar veel te zien en te beleven is. Zoals ik al eerder schreef, was het rainy paradise, want het weer zat er mij niet mee. Maar dat mocht de pret niet drukken! Ik heb een dagtrip naar Cape Reinga, de zandduinen inclusief zand surfing en 90 miles beach gedaan. En daarna een zeiltrip inclusief snorkelen en kayaken en redelijk goed weer!

Second stop: Hamilton/Raglan
Daarna ben ik doorgereisd naar Hamilton, waar Bert en Fieke van den Bogaard wonen en waar ik een paar dagen heb gelogeerd. Wakker worden op de boerderij, verse sinaasappels plukken van de boom en daarna met de auto naar Raglan om te surfen, niet heel slecht! En deze super vriendelijke en gastvrije mensen hebben mij de auto geleend om het Noordereiland verder te verkennen.

Third stop: Coromandel
Begin van de week ben ik met de auto naar Coromandel vertrokken, eerst de Pinnacle track gedaan (dag tramping track van 759m hoog met hele mooie omgeving, mijn trackbuddy deed het denken aan de film Avatar? Ik ken de film zelf niet), was heel cool! Daarna nog een stukje omhoog gereden naar Hahei waar de mooie stranden, de toeristische trekpleister Cathedral Cove en hot water beach zijn. Daar heb ik nog wat gemountainbiked en gesnorkeld en ben ik heel erg verbrand (stupid!). Daarna ben ik nog wat verder naar het zuiden van Coromandel gereden naar Whangamata voor wat tramping en vanwege het zonnige weer/sunburn ben ik nu in Rotorua beland.

Liefs Carlijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten