zondag 29 december 2013

Happy Holidays






Wellicht komt dit bericht als mosterd na de maaltijd, kerst 2013 is al zo passé, maar vanuit Nieuw Zeeland wil ik iedereen nog fijne feestdagen wensen. Merry Christmas had ik inmiddels al wel gewenst dus ik kan dit bericht afdoen met Happy New Year! Voor mij is het nieuwe jaar twaalf uur eerder van start gegaan, dus ik heb twaalf uur langer om aan mijn goede voornemens te werken. ;-)

Anyway, ik wilde nog een korte compilatie schetsen van mijn kerst en oud op nieuw in Nieuw Zeeland, al had ik al het een en ander laten doorschemeren in eerdere berichten. Om niet in de kerststemming te komen, ging ik trampen op Stewart Island. Na vaarwel te hebben gezegd tegen mijn enige twee echte vrienden op het zuidereiland, was ik weer op mezelf aangewezen. Kerst in Queenstown was grijs, niet kerstig en ik had genoeg tijd om mijn hardloopschoenen weer uit de tas te pakken en te rennen door de wetlands en over de heuvels van Queenstown!

Na kerst kon ik weer mijn ding doen, stralend mooi weer liet mij twee toffe dag hikingtrips toe, een naar de top van Mt Roy (1658m) in Wanaka en een naar de top van Mt Ben Lomond (1732m) in Queenstown (de tracks om en nabij 500m boven zeeniveau, dus een klim tussen de 1100 en 1200m). Die laatste was wel even pittig omdat ik via een andere route terug wilde maar ik raakte de route kwijt (en kreeg hem ook niet meer gevonden in de juiste richting) dus maakte ik maar rechtsomkeert naar de route die ik wel kende. Mijn redenatie: zo berekenen ze dus de 8 hr return. Allebei de hikings lieten prachtig uitzicht op bergen (Mt Aspiring) uit de omgeving en de steden zien, vooral Ben Lomond was super mooi!

Daarna ben ik naar Te Anau gegaan, waar ik het toch niet kon laten om een glowworm tour in de caves te doen (ik was overgehaald door twee Amerikanen), wat op zich toch wel best cool was! Behalve dat je er geen foto's mocht maken. Om vervolgens de Routeburn track in 1,5 dag af te leggen, waardoor ik precies op tijd terug was om het nieuwe jaar in te luiden in Te Anau, was het niet dat ik uitgeteld was door de pittige track die ik die dag nog door de sneeuw had afgelegd en om half twaalf het bijltje erbij neerlegde. Ik hoop dat jullie een spectaculairdere avond hebben (gehad)!

Na een kort bezoek aan Dunedin hoop ik dit weekend bij (mijn inmiddels bff's) Ad en Miranda in Timaru te arriveren en daar mooie tripjes te beleven!

Happy New Year!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten